Höst??

På ett sätt vägrar jag gå med på det, i min värld kommer augusti alltid vara en sommarmånad...men med alla väder -och klimatsförändringar som sker nuförtiden så kan man nog inte ta någonting för givet längre.

Hursomhelst så har jag hunnit med en hel del senaste tiden, och därför har det blivit mindre datoriserande - men det är väl så, det som man helst vill skriva om, dela med sig av och kunna se tillbaka på - det blir aldrig nedskrivet för då har man fullt upp med att LEVA istället...och det är väl det viktiga egentligen?

I alla fall har vi åkt med familjen upp till Haparanda och storshoppat, först Ikea och sedan Skopunkten. Behöver jag säga att jag var i himmelriket?
 
Där har ni en anledning till att det blir lite kul i höst i alla fall, när vi flyttar hem till lägenheten från stugan igen och skruvar ihop möbler, syr ihop fondväggar och möblerar ännu mer som vi vill ha i vårt hem. Eller vi...mest jag som har mina visioner och fantasier, och G bara suckar och skruvar möbler och går med på det mesta...men han är oxå nöjd och glatt överraskad när allt är klart.... =)


Jag har även hunnit ha besök av flera av mina älsklingar.
Helt underbart att ha sådana vänner, och den där speciella kontakten som man bara kan ha med vissa personer, att även om vi inte alls träffas lika ofta nuförtiden så är det ändå precis som förr när vi ses. Sådant växer inte på träd och jag kan inte säga nog vad ni betyder för mig. Utan er är jag ingenting.


I helgen var det även dags för Stora Grillfesten. I år hamnade den hos oss i stugan, och även om det finns gott om plats, både för bilar, runt trädgårdsmöblerna och i badtunnan, så märktes det att vi var många här. Särskilt när jag skulle städa dagen efter....men toppentrevligt, det var det! Vi satt och njöt i solen på eftermiddagen och senare blandades mojitos, kommentarerna flödade, maten var god och vattensporterna var högt upp i luften. G plaskade riktigt hårt i vattnet några gånger, men då kom han högst upp oxå.

Fick även besök av min lillasyster och hennes nya pojkvän...vet inte varför, men helt plötsligt kände jag mig otroligt gammal när jag såg dem...så länge sen som jag var där, men ändå inte...?

jaja...det är väl hennes tur nu..även om jag fortfarande tror att hon är 13..


Puss o kram

Ikväll...


"Ring of Fire"
Johnny Cash!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej! Allt bra med dig?

2008-08-12 @ 11:28:18
URL: http://mariaogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0