Jul-junkie

Jag ska erkänna det med en gång, jag är en riktig jul-junkie.

Visst är det så att det viktigaste med julen är att stanna av och umgås med släkt och vänner - men jag älskar allt det andra också!

Jag gillar verkligen att ta in julgranen i vardagsrummet och pynta den i matchande färger. Jag tycker om att hänga upp mina julsträrnor och se hur det lyser varmt i alla fönster. Jag älskar doften av saffran och pepparkakor. Och mest av allt - även om en del säger att det är det värsta med julen - så blir jag hög av den där listan med saker som ska fixas inför julaftonen. Kanske för att just dagarna innan jul har den karaktären av att utföra uppgifter och sedan bocka av dem, såsom livet i stort mycket sällan är fastän det kan verka så.

Det som jag ändå har störst behållning av just nu är absolut glädjen över att Gustav aldrig kommer att lista ut vad han ska få i julklapp. Fixas och trixas, sådant tycker jag om. Och att lägga ned lite extra tid och energi på klapparna, så att det alltid finns en speciell tanke bakom.

Däremot tycker jag INTE om julprydnader till födelsedagspresenter. Jag ger inte bort midsommarstänger till de som fyller år i juni, eller påskpynt till de bekanta som firar på våren....
Barnsligt kanske, men min födelsedag är väl min egen dag lika mycket som alla andra har sin egen dag på sin födelsedag, även om den råkar infalla fyra dagar före julafton. (Jo, nu missade ni den, igen.... ;-) )


                                   

Kommentarer
Postat av: Emmalainen

Snark.. jag ger upp på mig själv!=( varför glömmer jag nästan alltid bort din födelsedag?? de händer varje år.. jag påminner mig själv ständigt!=( Stort grattis i efterskott gumman!!! nu har jag och T en kalender som vi gjort själva.. där din födelsedag är inpräntad!! nu j-lar.. jag kommer tillbaka till nästan år! skämms

2008-12-22 @ 21:39:35
URL: http://emmasplace.blogg.se/
Postat av: Sara

"Skönt" att höra att jag inte är ensam som är glömsk... Jag ber ännu en gång om ursäkt! Kanske du kan få en present när du kommer ner i mars... kanske en liten tomte då? Eller något annat. Själv brukar jag ju alltid få födelsedagskort med svenska flaggan på, men det måste vara mycket värre att alltid få julpynt eller likande i present. Ska se vad jag kan hitta på... ;)

2008-12-27 @ 22:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0