nyhetsmorgon - lokal-TV?

I helgen tipsades det om julblommor och arrangemang i nyhetsmorgon på TV 4. Väldigt intressant och verklighetsförankrat - om man bor i den södra landsänden. Det blev allt svårare att hålla sig för skratt eller att ta denna trädgårdsmäsare på allvar när hon började prata om att hämta in välbevarade äpplen utifrån trädgården eller att gräva upp blommor, mossor och plocka in grenar från naturen.

Jag tittade då ut genom fönstret och konstaterade än en gång att alla repotage inte är till för hela Sverige.
Kvällen innan hade vi tagit bilen ut till stugan, och som tur var hade en av de bofasta plogat vägen fram till vår stuga. Men innan vi kunde komma in och slappna av fick vi skotta oss en väg fram till entrén, gräva fram nycklarna under snötäcket och hänga täckbyxor och tjocka vinterjackor på tork vid kaminen.

Egentligen borde jag ha vant mig. När alla väderpresentatörer pratar om östra svealand, norra götaland, västra svealand, sydvästra götaland...och norrland. Jag tvivlar inte på att vädret kan skilja sig kraftigt mellan östra och västra kusten, mellan inland och hav...Men nog borde det väl ändå vara likadant norr om dalälven?!!
Förmodligen är det inte helt identiskt väder i Sundsvall och Pajala....


Och visst, vi har väl valt att bo här, mitt i minusgraderna, snöovädret och halkan. Men om de i den södra delen av vårt land får dubbla sändningar med lokalproducerad television, så kanske tanken borde slå dem ngn gång att det är ett avlångt land vi bor i och samma förhållanden omöjligt kan råda i alla väderstreck.

(och egentligen är jag väl mest irriterad på mig själv, som inte kom ihäg i början på september att plocka in mossa och granris för att göra mina kransar och blomarrangemang. Nu blir det att med skoterskor, täckbyxor och lovikkavantar bege sig ut i det snöbelamrade landskapet. Får tina upp kvistar och mossor i tvättstugan och torka med hårtork för att lyckas. Så egentligen är jag väl inte så upprörd - men konstaterar återigen att vissa locations kräver lite mer framförhållning....)




                                                  


Kommentarer
Postat av: Get a grip

Köp färdiga =D

2008-12-02 @ 15:29:26
URL: http://skarpdig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0