Konditionspanik!

Vilka lärare vi har alltså! Fick veta igår (mån) att vi har dugga/test/muntlig framställning på konditionsträningsavsnittet imorgon (ons) och har därför fått ut 34 frågor +artikel som vi tydligen ska lära oss. Jag har väl ett rätt bra hum om vad konditionsträning är, men när de inte kan berätta hur själva examinationen ska gå till, så känns det inte helt enkelt att plugga inför det.

Universitet = framförhållning? NEJ!!

Fel av mig...vilken LÄRARE vi har...svårt att få bra resultat på hans lektioner när han vägrar svara på enkla frågor eller berätta vad han vill att vi ska kunna. Usch för opedagogik!!!


DÄREMOT så går träningen toppen! Hade ju några lata vilodagar nu kring valborgs, men i lördags satte jag mig på gamla damcykeln - enväxlad sådan o cyklade lite längre än jag tänkt...5-6 mil sisådär. hyfsad syra i benen innan jag var hemma igen...sambon hade varit ute o åkt med bilen för att leta efter mig..var visst borta lite länge...


O igår så maxade jag på benböjen, härligt! trodde inte att det skulle gå så pass bra som det gjorde, med cykelmilen i benen. Senare fick jag oxå veta att det gick ÄNNU bättre än jag trodde, när själva stången som jag använde vägde 20 kg istället för 15 som jag först trodde.

Så styrke- och konditionsrapporten kommer att visa några positiva resultat iaf...även om det är betydligt svårare för vana tränande än nybörjare att påvisa resultat efter ynka 6 veckor. Härligt!!!!


Nu blir det inte lika härligt tyvärr...ska begrava mig själv i konditionsfaka och studier nu de närmaste 24 timmarna....

puss


Spelas nu....
"Fighter" - Aguilera"
haha =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0