Jag vill inte

Jag vill inte sitta och fortsätta som att ingenting har hänt.
Jag vill inte åka iväg till föreläsningar som tolkar en påhittad person

Jag vill inte dela upp utvecklingen i olika faser
Jag vill inte köpa att allt vi gör är styrt av den reaktion vi får

Jag vill plocka upp telefonen och ringa DItt nummer,
utan att nås av abonnenten har upphört
Jag vill sätta mig på bussen, mötas på torget och ta vårt fika

såsom vi alltid gjorde
såsom vi alltid skulle

Jag vill sakna dej
så att glädjen när vi ses blir så stor

Jag hatar den tomhet, det eko som fyller mig allt mer
jag avskyr det faktum att de glirlingar jag får
kommer från någon annan än du


jag fyller tiden, jag fyller platserna
jag irrar runt, än hit, än dit

men hur jag än gör...
det räcker inte

för största utrymmet är upptaget
av tomrummet efter den som en gång var

m e n  i n t e  l ä n g r e  ä r

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0