Ny luft!

Jag vaknade imorse utvilad, pigg och harmonisk. Klädde på mig täckbyxor för första gången denna säsong - termometern visade på fem minusgrader - och begav mig ut på en lång morgonpromenad med hunden.

Så vackert det var! Och vilken härlig känsla att släppa ut andetag efter andetag och se kylig andningsrök sprida sig runt omkring. Solen sken över halvfrusna sjöar, och grässtrån och grenar var alldeles överrumplade av frostens nattliga attack.

Vi gick omkring jag och hunden, hon lycklig över att hennes människa äntligen tog sig tid till en riktigt lång promenad. Och jag, jag gick runt och bara njöt, tog in varenda andetag, varje ögonblick.
Stressen och pressen är över för denna gång

Jag kan verkligen andas igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0