My Name is Pain

Major Pain. Haha, men jag skyller mig själv, och jag ångrar inte ett benböj, utfall eller steg jag tagit i helgen. Det var uppfriskande, hjärnurkopplande och välbehövligt. Fysisk muskelvärk har jag inget emot, kan vara bra med omväxling och skönt att bara stänga av alla funderingar och ältanden - och bara vara HÄR och NU då och då.

Jag hade lite svårt att ställa in mig på en helt tom och ensam helg och vecka när det hänt så många saker senaste tiden, så jag sa ja till tillfälligheterna hela helgen.

Först så gjorde jag slag i saken och var på Yogastudion i Luleå för första gången. Och det ångrar jag inte, vilket ställe! Alla tankar och problem bara rann av mig så fort jag klev in genom dörrarna, och när jag två timmar senare klev ut därifrån, så ville inte verkligheten attackera mig heller, så jag flöt omkring i fullkomlig avslappning och lycka hela fredagskvällen. Och nu har jag lärt mig, att så fort problemen hopar sig och jag börjar stressa runt, så går det att lösa med ett OOOOOOOOOMMMMMMMMMM =)

Däremot så gav ju denna här -och-nu-upplevelsen svårigheten att planera inför framtiden, även den närmast kommande. Därför tvingades jag kliva upp 05.20 för att hinna packa väskan innan bussen mot Skell gick 06.50 härifrån.  Jag kom fram till Skell kring tio, och då kände jag mig fortfarande nyvaken - jag blev inte precis pigg av att åka buss!

På friskvårds väntade födelsedagstårta (10-årsjubileum), kära saknade vänner, höggravida kollegor och Afro-uppvisning ute i solskenet. Härligt!

På kvällen träffade jag också en massa trevliga människor, och mindre tursamma kräftor - kräftskiva! Trevligt trevligt, men tanken på att vi skulle upp tidigast tidigast dagen därpå, gjorde att festhumöret aldrig riktigt ville sätta in.

Åkte iväg till Umeå 06.10 på söndagmorgon och sedan var hela dagen i ett svettigt, glatt och smärtsamt töcken. Sveriges elitinstruktörer gjorde verkligen sitt bästa för att vi skulle vakna med träningsvärk dagen därpå. Ivrig som jag är, så kom jag ttill konventet med extrem träningsvärk redan, så vissa övningar där var i hårdaste laget, men har man betalat 900 kr, så måste man ju se till att få valuta för pengarna! =)

Dagens höjdpunkt är jag lite svävande över, kan inte bestämma mig för om det var Fredrik Anderssons Mixed Challenge eller Johanna Anderssons Funktionell Träning. Hmm...det enda jag vet är att träningskicken och inspirationen sitter kvar som ett envist plåster, och jag ska göra mitt bästa för att förmedla vidare lite av den glädje jag kände i söndags.

Men nu, nu är jag bara sådär äckligt, härligt, lyckligt trött.













 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0