Dagens I-landsproblem

Befinner mig just nu inne i Stora Utrensningen Innan Flytten - och alla problem är ju relativa. Någonting som inte upplevs som ett trångmål i vanliga fall (annat än de gånger jag glömt vilket par skor jag hade på mig) har nu utvecklats till något som med säkerhet klassas som I-landsproblem.

Varken jag eller min sambo trodde nog att dessa ord skulle lämna mina läppar..men jag har För Många Skor.
Denna veckas skovariationer har begränsats till ynka tre( 3!!) par och flyttkartongerna med nedpackade skodon står i ett hörn och pockar.

Jag har aldrig betraktat mig själv som en typisk skomänniska, men det stod klart efter en himmelsk shoppingrunda med fem par inhandlade pjucks (halva reapriset ...) att jag nog tillhör en kategorin ändå.





hur som helst så är dojorna packade nu och veckans enda föreläsningsfria dag, imorgon, kommer att ägnas åt resten av bohaget. Som skall sorteras och kastas, doftas och minnas till. Säkerligen hittas nog gamla kort, intyg och bortglömda saker också. 

Och högarna med sådant som "kanvarabraatthanågongång" blir bara större och större.
Jag lider nog av liten separationsångest - även om det bara är saker, skor och en liten tvårummare.

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, vad roligt. Stort grattis!:D Har ni köpt ett renoveringsobjekt eller är det i stort sett bara att flytta in och bo?

2009-01-26 @ 20:05:07
URL: http://fridasvardagsbestyr.blogg.se/
Postat av: Malin

Skulle nog säga både och. :) Flyttar in och börjar bo på fredag, men innan det ser ut som vi vill ha det lär det ta ett tag. Så blir nog lite provisoriskt till en början, när möbler måste flyttas runt för målning, byggnationer och tapeter...men det kommer bli bra! =)

2009-01-27 @ 10:03:25
URL: http://addikktivv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0