Sopa Rent.

Såhär alldeles i början av det nya året så brukar alltid den där speciella stämningen infinna sig. Eller stämning och stämning - sinnesstämning kanske. Att jag stänger det gamla året bakom mig och bereder väg för det nya.

Och när det nya året nu ligger i sin linda skulle det ju sitta fint med bästa möjliga energi att ta sig an det med. Jag kan väl inte påstå att jag såhär i förkylningstider svämmar över av densamma, men jag har vidtagit åtgärder i alla fall.



Det kan låta hårt och kallt, men jag har sopat lite i min omgivning.
Jag tänker som så, att även om det verkar hårt, så måste man då och då ta sig en funderare på hur man vill att ens liv ska se ut. Vad man ställer upp på pch vilka människor man omger sig med.

Eller fel,

JAG - inte man. Mitt liv handlar om mig och för att jag ska må så bra som möjligt är det bra att påminna mig om det då och då.

Jag försöker se till så att jag omger mig med energigivare hellre än energitagare. Sådana människor och situationer som gör mig lycklig, inga iglar.

 Inte så att jag tar avstånd till en vän som har en dålig dag - för en sådan kan alla ha - men det som finns där innanför, hur en människa ser på livet, är det viktiga.

Jag har blivit anklagad(?) för att ha en alltför ljus livssyn, en obotlig positivitet och solsken i blick
- men även jag har moln på min himmel, och behöver all kraft som kan finnas för att mota undan stormarna.

så...för nu....Mission: Accomplished.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0