Yrrhöna

Det har kört ihop sig, som vanligt. Ofta är studieperioderna upplagda så (eller så är det min planering som ställer till der) att det blir mycket på slutet, nej fel av mig - Massor på slutet innan tenta-  men när samtidigt den o så viktiga uppmärksamheten för pluggandet är totalt splittrad, så går det inte alls.

Jag har praktisk, manuell tenta på tisdag. Ska undersöka en klasskompis närmare bestämt. Men självklart (eller förhoppningsvis) är sjukgymnaststudenter relativt friska, så några resultat eller någon uteslutningsmetod för vilka tester eller undersökningar som bör göras är bara att glömma.  Alltså --> jag måste lära mig ALLTING.

Hela kroppen, alla leder, alla ligament, ledband, vilka ledytor som är konkava och vilka som är konvexa, vilka leder som har stark ledkapsel och vilka muskler som behöver rehabiliteras. Visste ni förresten att det finns åtta små pyttepytteben i handleden oxå, och att sjukgymnaster förväntas kunna känna igen dem allihopa?

Det var en kurs. Sedan har vi skriftlig kvällstenta(!!) på fredag också. Vi ska alltså sitta och räkna på ledvinklar, stabilitet, kompressioner och translatoriska rörelser på fredag eftermiddag in mot kvällen. Yey! Precis så som jag hade planerat min helg efter tentaveckan...

Och jo, förresten - imorgon har vi releaseparty på nya Pilateskoreografin så halva passet åtminstone borde jag kunna tills dess. Kan bli lite småtight att hinna - men hur är det de säger..."Du har ju hela natten på dig"


och ja - sen till det stora fokuseringsproblemet; huset. Det händer väl inte varje dag att Malin J blir husägare, så när något sådant så stort, vuxet och världsomvälvande händer blir just fokuseringen lite lidande. Det är väl världsliga ting, men istället för att sitta och nöta Apley´s test och humeroscapulära rytmen - så studerar jag mkt hellre färgprover, fönsterbroschyrer och heminredningsmagasin.

Så om det dyker upp en omtentamen efter denna vecka blir jag inte ett dugg häpen
skulle nog bli mer perplex om det inte gjorde det


That's Life
Frank Sinatra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0